Yamaha PSR-E343 review: draagbaar keyboard

Yamaha PSR-E343 keyboard

€254,00

Beste deal op: bax-shop.nlbax-shop.nl
€254,00

Yamaha is de trotse fabrikant van enkele van de instrumenten met de hoogste kwaliteit beschikbaar op de markt en ze hebben een breed aanbod aan digitale piano’s en keyboards aangeboden met indrukwekkende features. Dat heeft ervoor gezorgd dat ze één van de toonaangevende namen zijn als iemand het heeft over digitale piano’s en keyboards. Hun instrumenten staan niet alleen bekend om hun draagbaarheid, maar het zijn ook goed uitgeruste instrumenten die je gebruiksgemak en veelzijdigheid bieden. Het Yamaha PSR-E343 61-toetsen keyboard is een indrukwekkende toevoeging aan de familie die piano aanleren nog leuker maakt voor alle leeftijdsgroepen. Deze piano is een idyllische keuze voor beginners. Maar dat niet alleen, ook professionals zouden er dol op zijn aangezien het enkele erg aantrekkelijke features aanbiedt zoals melodie onderdrukking, snelheidsgevoelige toetsen, bereik van de stemmen en meer.

Yamaha PSR-E343 keyboard

Technische Specificaties Yamaha PSR-E343

• Afmetingen: 107,0 x 41,0 x 17,0 cm
  • Gewicht: 7,0 kg
  • Keyboard:61 orgelachtige toetsen
  • Klank: 550 verschillende stemmen en 136 stijlen
  • Vooraf ingestelde songs: 102
  • 150 arpeggio patronen
  • Polyfonie 32-klanken
  • Versterkers en luidsprekers: Ultra-brede stereo technologie en tweeweg luidsprekersysteem
  • Garantie: 2 jaar

Ontwerp en Afmetingen

Yamaha PSR-E343 keyboard kopen

Het Yamaha PSR-E343 61-Toetsen Draagbaar Keyboard is een zwart en wit keyboard met een aantrekkelijk design en features. Het is echt lichtgewicht met amper 7 kg gewicht dat het erg draagbaar maakt. Je kan dit instrument overal mee naartoe nemen en het zal in alle opstellingen passen met afmetingen van slechts 107,0 x 41,0 x 17,0 cm. Het heeft een groot LCD-backlit scherm dat leren en spelen nog makkelijker maakt. Je hoeft je ogen niet uit te putten terwijl het scherm alle informatie weergeeft, waaronder muzieknoten, akkoord details en andere functies die vrij duidelijk zijn voor pianisten. Deze piano heeft geen stroomadapter, maar een bijkomende feature hier is de auto power-off feature die ingebouwd is en zo kan je batterijleven besparen als je instrument niet gebruikt wordt. De piano wordt aangeboden met een garantie van twee jaar.

Features en specificaties

Keyboard: Het Yamaha PSRE343 61-Toetsen Draagbare Keyboard heeft een snelheidsgevoelig keyboard met 61 toetsen dat je het gevoel geeft dat je op een vleugel speelt. De toetsen gedragen zich vergelijkbaar met een akoestische piano, dus als je er hard op speelt, zal je het luid horen, en als je lichtjes speelt, zal het zacht klinken.

Yamaha PSR-E343 review keyboard

Als je met deze piano leert spelen en later verandert naar een akoestische, zullen je vingers voorbereid zijn om perfect op een vleugelpiano te spelen omwille van de snelheidsgevoelige toetsen van dit keyboard. Met 61 toetsgevoelige grote toetsen kan je dynamiek brengen in je optreden.

Geluidskwaliteit: Yamaha staat geen compromissen toe wat betreft kwaliteit van de klank, en hetzelfde geldt voor het Yamaha PSRE343 61-toetsen Draagbare Keyboard. Het keyboard biedt 550 verschillende stemmen en drum kits, samen met klankeffecten. Je kan een heel aantal sounds splitten of layeren van instrumenten zoals vleugelpiano, helder orgel, pure gitaar en vele anderen. Je kan ze zelfs solo spelen, of mengen voor verschillende achtergronden. Je kan beide zijden van je keyboard splitsen en een hoofdstem speen in combinatie met andere harmonieën zoals country, octaaf, duet en echo. Het keyboard biedt een 32 tonen polyfonie vergelijkbaar met de Yamaha YPG-535 88-toetsen Draagbare Vleugel Keyboard.

De piano biedt een gevarieerde 136 verschillende stijlen samen met bandjes die ingebouwd zijn om je een uitstekende lead te geven. Een verscheidenheid aan materiaal is beschikbaar met het instrument, wat oefensessies meer vindingrijk en interessant maakt. Dit keyboard heeft een Melodie Suppressor die je toelaat de melodie van de klank te onderdrukken en zo kan je luisteren naar je noten vanaf een mobiel toestel terwijl je door je optreden gaat.

Yamaha PSR-E343 keyboard

De piano kan gebruikt worden met verschillende instellingen via de Master EQ die je verscheidene outputs qua klank geeft afhankelijk van hoe dit past in verschillende situaties. Professionele pianisten kunnen complexe situaties en patronen vrij makkelijk en snel spelen met de 150 arpeggio patronen van dit keyboard.

Pedalen: Een demper pedaal kan apart gekocht worden, en verbetert het algemene effect van de klank, en geeft je een authentieke akoestische piano geluidskwaliteit.

Versterkers en luidsprekers: Het Yamaha PSRE343 61-toetsen Draagbare Keyboard bevat een ingebouwde versterker en een luidsprekersysteem dat je een geweldige geluidskwaliteit geeft. Als je in een middelgrote kamer speelt zal dit systeem je een kracht geluid geven dat de kamer vult. Het keyboard is uitgerust met ultra-brede stereo technologie die de algemene klank een boost geeft, en je hebt alle opties om de klank te egaliseren afhankelijk van je eisen. Buiten zijn tweeweg luidspreker systeem, kan je ook luisteren naar je optreden tijdens een stillere tijd door een hoofdtelefoon aan te sluiten.

Bijkomende features

USB: Het keyboard biedt je ook het gemak van het ontvangen en verzenden van MIDI informatie van en naar elk computer systeem, wat je kan doen met de USB kabel verbinding. Je kan ook je iPhone of iPad verbinden met je keyboard en je zal een aantal functies ook via deze toestellen kunnen controleren. Je kan zelfs een ander keyboard verbinden met dit toestel via de AUX-in poort, en je kan je eigen optreden horen, of dat van een andere artiest.

Recorder: Het keyboard bevat een twee tracks recorder die je toelaat je optredens op te nemen en op te slaan. Je kan ongeveer 5 gebruikers liedjes opslaan die uit ongeveer 10k noten of 5k akkoorden bestaan.

Yamaha PSR-E343 features

Muziekbibliotheek: De Yamaha Education Suite is een opmerkelijke bron voor mensen die piano willen leren spelen. Deze is ook beschikbaar met het Yamaha PSRE343 61-toetsen Draagbare Keyboard. Je kan verschillende delen en noten van een lied oefenen en je kan je prestatie en noten timing verbeteren door meer te oefenen. De metronoom functie van dit keyboard is de beste voor aanleren en training. Studenten kunnen zichzelf engageren in verschillende les modi en kunnen meer effectief leren spelen met een collectie van 102 vooraf ingestelde liedjes. Met genoeg oefening en tijd zal je in staat zijn die liedjes perfect te spelen. Het bevat ook een wachtsysteem waarmee je de timing van je noten kan verbeteren, en ook een tussentijdse status score waarmee je jouw prestatie kan evalueren. Zou het je vertellen of je meer moet oefenen of niet?

Reverb en Chorus: Geluidseffecten en stemmen worden verder versterkt door het toevoegen van reverb en chorus effecten. Die effecten kunnen je klank rijker, warmer of luider maken, of veranderen in een richting afhankelijk van wat je wil.

Accessoires: Het accessoire dat je bij aankoop van dit keyboard krijgt is de muziekhouder.

Positief
  • Het keyboard heeft een redelijke prijs en biedt een hele reeks aan features die ook een high-end instrument te bieden heeft.
  • Erg draagbaar en lichtgewicht instrument
  • Het biedt een brede selectie aan klanken en stemmen voor piano studenten en professionals
  • Het grote LCD scherm geeft je een duidelijk zicht op je prestatie
  • Het keyboard biedt een brede reeks vooraf ingestelde songs en bevat de Yamaha Education Suite wat een bijkomend voordeel is voor beginners
  • Het heeft ook een stroom besparende modus die je toelaat batterij te sparen als je keyboard niets doet
Minpunten
  • De toetsen zijn niet gewogen en er zijn andere keyboards met een hoger aantal toetsen dan de 61 van dit instrument
  • Er is maar een 32 klanken polyfonie, wat veel minder is dan bij vele andere modellen
  • Demperpedaal en stroomadapter worden apart verkocht

Conclusie Yamaha PSR-E343 review

Review van dit keyboard suggereert dat het Yamaha PSRE343 61-toetsen Draagbare Keyboard in de eerste plaats gericht is op nieuwe studenten en muzikanten. Studenten kunnen zichtzelf leren spelen door te oefenen met de ingebouwde Yamaha Education Suite. Los daarvan maken gevarieerde klank effecten, stijlen, USB naar HOST connectiviteit, het opnamesysteem en vele andere features van dit keyboard een waardig toestel in zijn prijscategorie.

»» klik hier voor info, prijzen & gebruikersreviews »»

Yamaha PSR-E343 review
Nog niet overtuigd? Ontdek hier onze #1 beste keyboards of ga onmiddellijk het beste Yamaha keyboard kopen.