Casio SA-76 review

We zijn ons hele leven opgegroeid met muziek en het zou moeilijk zijn om te verwoorden hoeveel muziek voor ons betekent. We hebben het niet alleen over de muziek die we luisteren op onze iPod of welk ander muziekapparaat. We zijn zo blij dat onze ouders ons forceerde om te gaan zitten en een muziekinstrument te leren spelen, want het was die discipline van zitten en leren die genot, vertrouwen en de behoefte om een doel te starten en beëindigen creëerde. Vanwege onze ervaring met muziek weten we zeker dat elk kind in ons huishouden hetzelfde zal doen op een vroege leeftijd. We weten dat niet ieder kind zo makkelijk aan te sturen is en dat dit soms een hele strijd kan zijn, maar we weten dat dit het 100% waard is op de lange termijn. We weten wat het voor ons heeft gedaan en we zijn er absoluut van overtuigd wat het voor hen kan betekenen. Aangezien die dag nog niet gearriveerd is, hebben we onze ogen al gericht op een perfect cadeau voor hen wanneer het zo ver is. Er zijn een hoop muziekinstrumenten beschikbaar voor kinderen en beginners die falen. Maar gezien het feit waar Casio van vandaan komt en hun kracht om betrouwbare instapmachines te maken, besloten we om te beginnen met hen. De Casio SA-76 is misschien niet noodzakelijk het beste keyboard voor beginners, maar het is zeker weten een van de beste. In deze Casio SA-76 review zullen we deze piano uitgebreid bespreken.

Casio SA-76 review – Geweldige mini piano

Het eerste ding wat je opmerkt bij de Casio SA-76 is zijn extreem kleine afmetingen. Deze piano heeft maar 44 toetsen, wat perfect is voor elke jonge pianospeler die wil leren en zodoende niet overdonderd wordt door de hoeveelheid en het bereik van de toetsen. De kleine hoeveelheid toetsen maakt het mogelijk voor een jonge speler om precies te focussen waar de handen geplaatst moeten worden en de machine hindert deze doelgroep niet door naar gebieden te reiken waar ze niet bij kunnen of te overdonderen met grote afmetingen. Gezien we al een hoop digitale piano reviews geschreven hebben, zijn we er aardig zeker van dat we nog nooit een machine gezien hebben die minder dan 2kg weegt en dat is precies wat je bij deze machine krijgt. De piano heeft maar een lengte van 64,5cm en een breedte van 23cm, waardoor hij zo klein en compact is dat hij mogelijk zelfs in een bureaulade past.

De Casio SA-76 heeft een mooie zwarte kleur met een bruine onderkant, wat hem een interessante look geeft. Aan beide uiteinden zitten 1,2W speakers en de besturingsinterface daartussen. Casio heeft het voor elkaar gekregen om een goede hoeveelheid knoppen en besturingen aan het interface toe te voegen gezien de kleine afmetingen van de piano. Met 100 klanken, 50 ritmes en 10 ingebouwde liedjes zijn ze echter allemaal noodzakelijk. Ze hebben er zelfs een LCD ingekregen, welke niet de meest geweldige optie is, maar hij zal de gebruiker zeker weten helpen om te navigeren met het keyboard.

Goedkoopste Casio SA-76 Review

Mini piano met een uitgebreide selectie

Verrassend is dat de Casio SA-76 gezien zijn afmetingen een hoop biedt aan een beginnende pianospeler. Er zitten 100 klanken in dit mini keyboard, wat een stuk meer is dan bij de meeste beginner piano’s. Het vleugelpiano geluid is de beste van allen, welke een goed geluid geeft, wat we eigenlijk ook verwachten gezien de reputatie van Casio om goede muzikale machines te bouwen. Deze geluiden worden echter niet ondersteund door de bekende toongenereatie technologieën van Casio, zoals het Linear morphing AiF systeem of het AiR (Acoustic en Intelligent Resonator) systeem, wat uiteraard begrijpbaar is gezien de prijs (verkrijgbaar vanaf €69).

De klanken op de piano worden ondersteund door een polyfonie van 8 noten, wat we voor het eerst zien in een digitale piano. 32 noten is zo’n beetje het laagste wat we voorheen gezien hebben, dus 8 noten zou zorgwekkend kunnen zijn. Het is echter belangrijk om te onthouden dat de piano maar 44 toetsen heeft, dus er zouden geen problemen moeten zijn met noten die wegvallen, tenzij je kleintje Beethoven probeert te spelen.

Er zitten 50 verschillende ritmes in de Casio SA-76 en alle van deze zijn wonderlijke, bruikbare opties om een jonge muzikant een gevoel van ritme en compositie te geven tijdens het spelen van muziek. Er zijn verschillende waltze’s, salsa’s, ballade’s en andere moderne ritme opties om uit te kiezen. Naast deze ritmes zijn er tien oefenliedjes, welke een beginner kan gebruiken om te luisteren hoe met de piano gespeeld zou moeten worden en ook om mee te spelen. Deze oefenliedjes focussen op verschillende stijlen voor de beginnende speler, wat een jong kind een goed gevoel geeft hoe muziek gespeeld zou moeten worden. Er zijn ook vijf verschillende drum pads in deze piano.

De Casio SA-76 heeft zijn eigen Melody Cut Rehearsal systeem, wat een training systeem is die in de piano gebouwd is en helpt om te leren hoe met de rechterhand gespeeld moet worden. De meeste beginnende pianospelers leren eerst hoe ze met de rechterhand moeten spelen en daarna de linker en het Melody Cut systeem geeft elke muzikant een voorsprong hiermee.

Casio SA-76 review – Gelimiteerde functies en connectiviteit

Vanwege de afmetingen en de bouw van de piano zijn veel functies die wel bij normale digitale piano’s te vinden zijn niet aanwezig in de Casio SA-76. Er is geen transpose, metronome, tempo of tuning functies. Er zijn ook geen dual/layer of split functies. De afwezigheid van deze is begrijpelijk en als je op zoek bent naar deze features, dan zal je zeker weten op zoek moeten gaan naar een duurdere en meer kwalitatieve digitale piano. De piano heeft geen USB of computer aansluiting en de enige input/output is de koptelefoon poort, wat een noodzakelijke feature is voor elke jonge speler die in stilte wil oefenen.

Beste Casio SA-76 Review

Conclusie van deze Casio SA-76 review

Een erg basis digitale piano voor kinderen, maar gezien zijn prijs een uitstekende optie voor ouders die hun kind de geweldige wereld van muziek willen laten ontdekken.